شبهات مدعیان قرآن و فرهنگ زمانه
تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : عبدالنصیر همدرد

1. وجود شأن نزول در قرآن: جواب. الف. قریب1000آیه شان نزول در قرآن مطرح شده. 5236آیه شان نزول ندارد.ب. در برخی از شان نزول ها با فرهنگ باطل عرب را مبارزه کرده است.ج نزول قرآن تدریجی بوده تا قلب پامبر محکم و نفوذ در بین مسلمانان بیشتر اتفاق بیافتد لذا در جواب سوال یا جنگها یا ... نازل می شد. د. شان نزول آیه قرآن را محدود به زمان، مکان و اشخاص نمی کند.

2. نظریه های علمی زمانه در قرآن: مثل استدلال حضرت ابراهیم در باره حرکت خورشید.(برخی جاهای انسان مقابق ذهن و اعتقاد مخاطب صحبت می کند؛ مانند این صحبت ابراهییم و اطلاق ملک برای یوسف).دوم مثل هفت آسمان، هیئت بطلموس 9 تا فلک است.(فخرالدین رازی ج1،ص 156: آسمان هفتگانه قمر، زهره و... .) آسمان به چند معناست:جهت بالا، جو زمین و جایگاه ستارگان. طنطاوی: هفت آسمان دلیل بر کثرت است.(المیزان ج1 ص 218).

3. چشم زخم:سوره قلم/52.« و ان یکاد الذین...». علم در مقابل چشم زم ساکت است . باور چشم زم باور همگانی و ریشه در ادیان گذشته دارد.   4. وجود جن،سحر و روح در قرآن است:

پاسخ: 1. برخی از فرهنگ و آداب اعراب بر گرفته از تعلیمات انبیاء گذشته است؛ 2. برخی از فرهنگ و آداب اعراب بر گرفته از طبیعت زن ومرد بوده است؛ 3.



ای محقیق شما که ازنیروخاصی برای ادامه دادن برهرمطلب دلخواه تان هستید.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







گالری تصاویر